Hoe Doe Je PC Spier Oefeningen? 6 Belangrijke Stappen

Seks met jezelf: hoe moet je jezelf aftrekken - Vrijen doe je zo!

De meest effectieve manier om een orgasme uit te stellen bereik je door de PC spieren te trainen. Het klinkt eenvoudig, maar het is een bewerkelijk traject waar je veel tijd in moet investeren. Wij gaan jou uitleggen wat je moet doen om je ejaculatie beter onder controle te krijgen.

Hoe kun je spieren trainen die je niet ziet? Hoe je de biceps kunt trainen hoeven wij niet uit te leggen, maar spieren rondom je penis wordt een ander verhaal. Wij leren jou hoe je in één maand tijd de volledige controle kunt krijgen over je orgasme.

Wat zijn de PC spieren?

De afkorting “PC” staat voor pubococcygeus spieren. Deze spieren maken als een soort hangmat een verbinding tussen het schaambeen en het stuitbeen. Deze spieren spelen een belangrijke rol in jouw seksleven. De taken van de spieren zijn het regelen van de urinestroom en ze regelen het orgasme. Door deze spieren te beheersen kun je hardere erecties krijgen en je orgasme wordt krachtiger en je kunt leren om het klaarkomen uit te stellen. Het is gewoon een kwestie van de juiste oefeningen uitvoeren en blijven herhalen.

Er zijn meer spiergroepen die getraind moeten worden

Er zijn meerdere spiergroepen rondom de penis die je gebruikt tijdens seks. Naast de PC spieren kennen we ook nog de BC spieren. Deze spieren zijn volledig verstrengt met de PC spieren, maar ze vergen wel een andere manier van trainen. Om het nog verwarrender te maken zijn er ook nog zogenaamde PM spieren. In dit artikel richten wij ons op de intensieve training van de PC spieren.

Om een nog betere controle te krijgen over het klaarkomen, verwijzen wij jou graag naar het ebook “Complete Ejaculatie Controle”. Hierin staat omschreven hoe je op diverse manieren controle kunt krijgen over de ejaculatie. De in dit artikel opgedane kennis is gedetailleerder na te lezen in het ebook.

Hoe kun je de PC spieren herkennen?

Voordat je met de oefeningen gaat beginnen, is het eerst belangrijk om de spieren te herkennen. Je hebt de spieren al voor een klein deel onder controle. Het zijn namelijk de spieren die je gebruikt bij het onderbreken van een urinestraal. Boots nu maar eens na welke spieren jij hiervoor gebruikt. Deze spieren moet je trainen om je seksleven te verbeteren. Probeer eens om deze spieren 25 seconden aangespannen te houden. Of probeer om de spieren 20 keer te spannen en weer te ontspannen. Kost jou dit veel moeite? Dan zijn jouw PC spieren niet goed genoeg in vorm. Geen paniek, je hoeft nu niet dagelijks naar de sportschool. De spieren kun je gewoon thuis trainen.

pc spier - 1

Hoe kun je de PC spieren trainen?

Een paar keer de spieren aanspannen en weer ontspannen zal jou nog niet beter maken in bed. Je moet een compleet trainingsschema volgen om optimaal afgetraind te worden. Het trainen is zeer eenvoudig, maar je moet het wel consequent blijven doen. Het is eenvoudig, maar je moet het niet te licht opnemen. Houd je ook zo goed mogelijk aan het trainingsschema. Als je dat niet doet, gaat het langer duren om de spieren onder controle te krijgen, of je gaat de spieren overbelasten. Beide situaties moet je niet willen.

Waar en wanneer de PC spieren oefenen?

Je weet nu waar de spieren zitten en wat de functie is van de PC spieren. Nu is het tijd om ermee aan de slag te gaan. Door dagelijks te oefenen kun je zo snel mogelijk genieten van de voordelen. Plan een aantal momenten op de dag in om de oefeningen te kunnen doen. Je moet de mogelijkheid hebben om te ontspannen. Je moet op drie momenten op de dag trainen. Kies hiervoor vaste momenten om te voorkomen dat je het oefenen vergeet.

Het beste is om de oefeningen te doen vlak na het ontbijt en net voordat je naar bed gaat. Gedurende de dag moet je nog een vast moment zoeken om de oefeningen te doen.

pc spier trainen - 7

De zes stappen naar het uitstellen van de ejaculatie

Het trainen van de PC spieren is eenvoudig, maar toch is het lastig om vol te houden. Je moet namelijk consequent zijn en de trainingen serieus nemen. Wij kunnen jou hierbij helpen met een stappenplan om tot het beste resultaat te komen. Volg deze stappen en het gaat jou zeker lukken om jouw PC spieren onder controle te krijgen.

Stap # 1: Oefenen om de PC spieren onder controle te krijgen

Het is niet alleen een kwestie van ontwikkelen van de spieren. Je moet de spieren ook proberen aan te voelen en je moet begrijpen hoe ze werken. In het begin zullen de oefeningen onnatuurlijk aanvoelen, maar zodra je meerdere dagen geoefend hebt, zal het steeds beter gaan.

Stap # 2: Voer de oefeningen uit

Om te beginnen moet je 3 keer per dag 30 keer de spieren aanspannen en weer ontspannen. Na deze oefeningen moet je minstens 30 seconden de spieren rust gunnen en vervolgens doe je de 30 keer aanspannen en ontspannen nog een keer. Na een aantal dagen de oefeningen uitgevoerd te hebben, bouw je de trainingen uit naar 2 x 35 contracties en later naar 2 x 40. Na een aantal dagen voel je al dat het gebruik van de spieren minder oncomfortabel gaat aanvoelen. Dit betekent dat je steeds meer grip krijgt op de werking van de spieren. Blijf de oefeningen 4 tot 6 weken volhouden.

Stap # 3: Oefen ook de manier van ademhalen

Om de oefeningen extra kracht bij te zetten, moet je ook de juiste ademhaling aanleren. Zodra je de oefeningen redelijk onder de knie hebt, kun je met de juiste ademhaling je oefeningen extra effectief maken. Wanneer je de spieren aanspant, moet je inademen. Bij het uitademen ontspan je de spieren weer. De spieroefeningen in combinatie met de juiste ademhaling vergen wel de nodige inspanning en concentratie. Het is dus wel belangrijk om voor de oefeningen even apart te gaan zitten.

Stap # 4: Beheers de PC spieren volledig

Zodra jij de PC spieren kunt sturen, heb je ze onder controle. Na meerdere weken oefenen zul je dit al tijdens het trainen gaan voelen. Jij gaat vanaf dat moment bepalen wanneer de spieren zich aanspannen en juist weer ontspannen.

Stap # 5: Probeer om de PC spieren volledig te ontspannen

Zolang je de spieren nog niet voldoende getraind hebt lijkt het onmogelijk om de controle te krijgen om ze te laten ontspannen, maar na voldoende oefeningen zal het lukken. Tijdens het vrijen krijg jij de macht om de PC spieren te ontspannen. Hierdoor moeten de spieren iedere keer weer opnieuw opbouwen om een orgasme op te kunnen wekken.

Stap # 6: Stel de ejaculatie uit

Op het moment dat er bijna een orgasme aan gaat komen, kun je de controle over de PC spieren weer overnemen. Door op deze manier een paar keer de controle over te nemen, kun je het vrijen met meerdere minuten uitstellen.

Denk er niet te gemakkelijk over

De PC spieren trainen is zeer eenvoudig, maar het 4 tot 6 weken volhouden zal je niet meevallen. Alleen al om de juiste ademhaling onder de knie te krijgen moet je goed oefenen. Stel je in op een moeilijk vol te houden trainschema. Je zult er geen spijt van krijgen want de voordelen zijn indrukwekkend voor jezelf en voor je bedpartner.

Wat moet je doen wanneer de ejaculatie niet meer te vermijden is?

Als de ejaculatie in aantocht is, kun je het niet meer voorkomen door de PC spieren te ontspannen. Toch is er nog een manier om het nog 30 seconden tot 1 minuut uit te stellen, namelijk door de spieren juist aan te spannen.  Indien je dit lukt, heb je de spieren goed onder controle. Je hebt nu de volledige macht over het klaarkomen.

Pas op met overbelasting van de PC spieren

Probeer niet om sneller de PC spieren onder controle te krijgen door extra hard te trainen. Je kunt de spieren namelijk ook te zwaar belasten. Ook tussen de trainingen door is het belangrijk om de spieren rust te gunnen. Het is namelijk een gevoelige spier. Indien je lichaam protesteert tegen de trainingen, gun de spieren dan een paar dagen rust en pak het trainschema later weer op.

Unieke Aanpak om Vanavond al 30 Minuten Langer uit te Houden

Chris Coster heeft een ebook geschreven waarin hij de exacte stappen en specifieke instructies geeft om te snel klaarkomen (vroegtijdige ejaculatie) compleet te verbannen en eindelijk te genieten van geweldige seks met je partner.

Klik op de link om meer te weten te komen over de methode:

Complete Erectie Controle Risicovrij Uitproberen

Richard Zomers

Hoi, ik ben drs. Richard Zomers, seksuoloog en deskundige op het gebied van seksualiteit, intimiteit, versieren en daten. Ik geef deskundige hulp aan mannen en vrouwen van alle leeftijden. Ik schrijf voor diversen media over seksualiteit en voor vrijendoejezo.nl schrijf ik zonder taboes over (lekkere) seks, daten en flirten.

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *